1. Dobrovolnost
- Služba je poskytována na základě dobrovolného rozhodnutí klienta.
- Klient má právo kdykoli ukončit poskytování služby.
2. Respektování individuality klienta
- Poskytování služby vychází z individuálně určených potřeb a přání klienta.
- Pracovníci v přímé péči respektují osobní názor a vůli klientů jak chtějí službu využívat a to tak, aby prostřednictvím poskytované služby došlo k naplňování individuálních cílů klienta. Způsob vykonávání dohodnutých úkonů je přizpůsoben životnímu stylu, chodu domácnosti a navyklému způsobu života klienta.
3. Zachování důstojnosti
- Služba je poskytována s úctou vůči klientům, usiluje o zachování jejich práv a důstojnosti.
- Pracovníci jednají s klientem s úctou a respektem, oslovují ho příjmením a vykají mu, pokud není dohodnuto jinak.
4. Nestrannost
- Při poskytování služby zachovávají pracovníci neutrální postoj.
5. Zachování soukromí klienta
- Pečovatelka dochází do domácnosti klienta vždy v domluvenou dobu.
- Pracovnice respektuje při výkonu práce požadavky klienta na vymezení sféry soukromí.
6. Orientace k soběstačnosti
- Služba je poskytována tak, aby klienty podporovala v aktivitě, podporovala jejich samostatnost, motivovala je k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace.