1. Dobrovolnost:
- Služba je poskytována na základě dobrovolného rozhodnutí klienta.
- Klient má právo kdykoli ukončit poskytování služby.
2. Respekt ke klientovi:
- Poskytování služby vychází z individuálně určených potřeb a přání klienta.
- Pracovníci v přímé péči respektují osobní názor a vůli klientů (jak chtějí službu využívat, jakou zakázku chtějí řešit apod.) a to tak, aby prostřednictvím poskytované služby došlo k naplňování individuálních cílů klienta.
3. Důvěrnost:
- Informace sdělené na Krizovém centru zůstávají mezi zájemcem / klientem a pracovníkem. Pracovníci KC jsou vázáni mlčenlivostí.
4. Anonymita:
- Klient může zůstat v anonymitě, pokud si to přeje.
5. Nízkoprahovost:
- Zájemci o službu se mohou obrátit na Krizové centrum v kteroukoliv jeho provozní dobu bez předchozího objednání.
6. Orientace k soběstačnosti:
- Služba je poskytována tak, aby klienty podporovala v aktivitě, podporovala jejich samostatnost, motivovala je k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace.