Přejít k hlavnímu obsahu
Domů
Res vitae Karlovy Vary

Main navigation

  • Úvod
  • Rodinná poradna
    • Zásady poskytování služby
    • Etický kodex
    • Pravidla pro řešení stížností
    • Oblast potřeb, které Rodinná poradna pomáhá řešit
    • Kontakty
  • Pečovatelská služba
    • Ceník
    • Zásady poskytování služby
    • Etický kodex
    • Pravidla pro řešení stížností
    • Oblasti potřeb, které Pečovatelská služba pomáhá řešit
    • Kontakty
  • Linka důvěry
    • Zásady poskytování služeb
    • Etický kodex
    • Pravidla pro řešení stížností
    • Oblasti potřeb, které Linka důvěry pomáhá řešit
    • Kontakty
  • Krizové centrum
    • Zásady poskytování služby
    • Etický kodex
    • Pravidla pro řešení stížností
    • Oblasti potřeb, které Krizové centrum pomáhá řešit
    • Kontakty
  • Podporují nás
  • Psychologická pomoc Ukrajina
  • Психологічна допомога укр
  • Kontakty
  • Nabídky práce
User account menu
  • Přihlásit se

Rodinná poradna Karlovy Vary

KONZULTACE JE NUTNÉ OBJEDNAT TELEFONICKY

Tel.: 353 226 296 733 536 811
(v případě záznamníku / schránky prosíme, zanechte Vaše tel. číslo, zavoláme zpět)
E-mail: poradnaatresvitae [emailtecka] cz (poradna[at]resvitae[dot]cz)
Najděte si nás na mapě
Provozní doba: Po - Pá 7:00 - 19:00
Služba je poskytována zdarma. Služba není bezbariérová.

Poslání rodinné poradny:

  • Posláním služby je poskytnout občanům Karlovarského kraje komplexní systém služeb, které pomáhají zvládnout nepříznivé životní situace a umožní řešení záležitostí pod odborným vedením tak, aby občan dosáhl svého stanoveného cíle optimální cestou. Jedná se o odborné sociální poradenství – právní a psychologické konzultace, individuální, párové, rodinné, služba je ambulantní formou, poskytována zdarma.

Jak pomáháme?

Základní rodinné poradenství

  • Poskytování informací (zacílených na problém)
  • Rady (zacílené na osobu) nabízející konkrétní řešení
  • Odeslání klienta (při počátečním kontaktu je přesměrován na jinou organizaci)
  • Odkazování klienta (řešení problému prostřednictvím spolupráce s jinými organizacemi)

Odborné rodinné poradenství

  • Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (řešení problematiky komunikace, vzájemného pochopení, empatie, porozumění, schopnosti přijmout sebe i druhé.)
  • Sociálně terapeutické činnosti (nácvik komunikačních a sociálních dovedností)
  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí (právní poradenství)
  • Krizová intervence face to face

Manželská, rodinná a občanská poradna poskytuje sociální službu dle § 37 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění.

Cílová skupina

  • Dospělí i nezletilí, kteří hledají podporu při řešení obtížné životní situace, kterou aktuálně nedokážou řešit vlastními silami, a kterou vnímají jako zátěžovou, nepříznivou a ohrožující. Lidé, kteří prochází krizí spojenou např. s partnerskými a rodinnými problémy, s domácím násilím, s finančními problémy, se závislostí, osamělostí, nemocí, s psychickými problémy, oběti trestné činnosti apod., lidé, kteří potřebují právní poradenství v oblasti rodinného, občanského, trestního nebo správního práva.

Podmínky pro poskytnutí služby

  • Věk - dospělá populace všech věkových kategorií, nezletilí od 6ti let.
  • Služba je určena osobám, které žijí nebo se právě nacházejí v Karlových Varech / Karlovarském kraji.
  • Je uzavřena smlouva o poskytování služby – písemnou nebo ústní formou.
  • Poskytovatel má volnou kapacitu.
  • Potřeba využívat službu.
  • Formální náležitosti:
  • uzavření smlouvy o poskytování služby (i ústní)
  • závazek dodržovat vnitřní pravidla.

Podmínky pro odmítnutí služby

  • Zájemce nepatří do cílové skupiny (věk, region, potřeba).
  • Formality spojené s poskytováním služby:
  • odmítnutí smlouvy o poskytnutí služby (i ústní)
  • odmítnutí souhlasu se zpracováním osobních údajů.
  • Nedodržování / nesouhlas s dodržováním vnitřních pravidel.

Cíle sociální služby

Orientované na klienta

  • Zvládnutí nepříznivé životní situace, řešení obtížných nebo krizových situací.
  • Umožnění řešení záležitostí pod odborným vedením tak, aby klient dosáhl svého stanoveného cíle optimální cestou.
  • Naplňování vlastních potřeb a cílů.
  • Uplatňování práv a nároků klienta.
  • Obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou.
  • Naplnění plánovaného počtu klientů – plán cca 395 klientů.
  • Naplnění plánovaného počtu konzultací – plán cca 1500 objednaných konzultací.

Orientované na službu

  • Poskytovat psychosociální služby vycházející z potřeb klientů:
  • v roce 2016 jsme zahájili speciální poradenství pro oběti trestných činů;
  • v roce 2017 jsme zahájili tandemové poradenství na konzultacích rodinných a párových - pár muž a žena, psychoterapeuti muž a žena, v případě jiného nastavení v páru možnost přizpůsobení terapeutů.
  • v roce 2017 jsme zahájili speciální poradenství pro pozůstalé;
  • v roce 2018 jsme provedli revizi standardů poskytované sociální služby a zahájili jsme spolupráci s Úřadem práce České republiky - krajská pobočka v Karlových Varech;
  • v roce 2019 jsme do týmu přivítali kolegu z advokátní praxe, naše právní poradenství je ještě kvalitnější;
  • v roce 2020 jsme v rámci epidemiologické situace v návaznosti na COVID-19 posílili kompetence pracovníků v oblasti internetových a telefonických konzultací (založili jsme účet Skype apod.) a tím jsme stále v kontaktu s klienty i v době omezení osobních styků;
  • v roce 2021 jsme umožnili online konzultace přes whereby.com/krizove-centrum v případě potřeby i pro klienty Rodinné poradny
  • v roce 2021 jsme úspěšně prošli genderovým auditem;
  • v roce 2022 zahajujeme možnost využití arteterapeutických metod při konzultacích s klienty.
  • v roce 2023 jsme obdrželi jako jedna ze sedmi organizací v ČR dar od Kanceláře prezidenta republiky, což bereme jako uznání a ohodnocení naší dlouholeté práce při pomoci občanům ČR.
  • v roce 2024 jsme začali pracovat s dětmi a nezletilými od 6ti let, nabízíme možnost konzultací s dětskými psycholožkami a práci s dospívajícími.
  • Vzdělávání  pracovníků - dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění, 24 hodin ročně.
  • Týmové a individuální supervize pracovníků - 8 hodin ročně každý pracovník v přímé péči, supervizor pan PhDr. Vladimír Šik.
  • Individuální supervize managementu a sociálních pracovnic - 8 hodin ročně každý pracovník, supervizor pan PhDr. Vladimír Šik.
  • Standardizace potřeb stanovených Regionální kartou KUKK a další implementace do individuálního plánování.
  • Zařazení a setrvání v síti služeb Krajského úřadu Karlovarského kraje.
  • Podpora Magistrátu města Karlovy Vary a Městského úřadu města Ostrova.

Orientované na společnost

  • Přispívat k tomu, aby manželství, rodina, jednotlivec, plnili optimálně svou funkci ve smyslu zásad zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, a také svou funkci v občanském životě.
  • Zajištění sociální pomoci osobám v nepříznivé sociální situaci podle § 37 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění.

Dostupnost sociální služby

Provozní doba

  • Pracovní dny 7:00 - 19:00 hod.
  • Služba může být využívána opakovaně, počty kontaktů nejsou omezeny.

Bariérovost

  • Ambulantní forma služby není bezbariérová.

Platby

  • Služba je poskytována zdarma.

Působnost

  • Karlovarský kraj.

Vedoucí sociální služby

  • MUDr. Jiří Bartoš, předseda Res vitae, z. s.
  • Zástupce vedoucího služby: Ing. Bc. Renata Andrejsková

Kontakty

www.resvitae.cz/kontakt-poradna

Odkaz na Asociaci manželských a rodinných poradců

http://www.amrp.cz/

Odkaz na Praktické informace klientů Úřadu práce ČR - Kontaktní pracoviště Karlovy Vary

https://portal.mpsv.cz/upcr/kp/kvk/poradenstvi/prakticke_informace

Odkaz na PATRON, projekt, který pomáhá dětem a rodinám v nouzi a na Nadaci Sírius

www.patrondeti.cz

www.nadacesirius.cz

Hlavní navigace

  • Úvod
  • Rodinná poradna
    • Zásady poskytování služby
    • Etický kodex
    • Pravidla pro řešení stížností
    • Oblast potřeb, které Rodinná poradna pomáhá řešit
    • Kontakty
  • Pečovatelská služba
    • Ceník
    • Zásady poskytování služby
    • Etický kodex
    • Pravidla pro řešení stížností
    • Oblasti potřeb, které Pečovatelská služba pomáhá řešit
    • Kontakty
  • Linka důvěry
    • Zásady poskytování služeb
    • Etický kodex
    • Pravidla pro řešení stížností
    • Oblasti potřeb, které Linka důvěry pomáhá řešit
    • Kontakty
  • Krizové centrum
    • Zásady poskytování služby
    • Etický kodex
    • Pravidla pro řešení stížností
    • Oblasti potřeb, které Krizové centrum pomáhá řešit
    • Kontakty
  • Podporují nás
  • Psychologická pomoc Ukrajina
  • Психологічна допомога укр
  • Kontakty
  • Nabídky práce

 

Ministerstvo práce a sociální práce
Živý kraj
Karlovarský kraj
Karlovy Vary
Logo Ostrov

Res vitae Karlovy Vary

Partneři pro pečovatelskou službu: Bochov, Bražec,  Dalovice, Hájek, Hroznětín, Jáchymov, Kolová, Velichov