Poslání sociální služby:
- Linka důvěry pomáhá dospělým osobám v krizové životní situaci zvládat tuto situaci a zabránit jejímu nepříznivému vývoji. Posláním Linky důvěry je poskytovat těmto osobám snadno a rychle dostupnou odbornou pomoc.
Jak pomáháme?
- Pracovník Linky důvěry poskytuje volajícímu podporu při překonávání krize. Pomáhá mu zorientovat se v situaci a nalézt vhodné řešení. Služba je poskytována v souladu s právy a povinnostmi klienta Linky důvěry.
- Podrobný výčet oblastí, ve kterých Vám může být Linka důvěry nápomocná, naleznete zde.
- Linka důvěry poskytuje sociální službu dle § 55 z. č. 108/2006 Sb., zákon o sociálních službách, v platném znění.
Cílová skupina:
- Dospělí, kteří hledají podporu při řešení obtížné životní situace, kterou aktuálně nedokážou řešit vlastními silami, a kterou vnímají jako zátěžovou, nepříznivou a ohrožující. Lidé, kteří prochází krizí spojenou např. s partnerskými a rodinnými problémy, s domácím násilím nebo s jinou traumatizující událostí, s finančními problémy, závislostí, osamělostí, nemocí, psychickými problémy, oběti trestné činnosti apod.
Podmínky pro poskytnutí služby:
- Věk - dospělá populace všech věkových kategorií.
- Služba je určena osobám, které žijí nebo se právě nacházejí v Karlovarském kraji.
- Je uzavřena smlouva o poskytování služby – písemnou nebo ústní formou.
- Poskytovatel má volnou kapacitu
- Potřeba využívat službu.
Podmínky pro odmítnutí služby:
- Zájemce nepatří do cílové skupiny (věk, region, potřeba).
- Formality spojené s poskytováním služby:
- odmítnutí smlouvy o poskytnutí služby (i ústní)
- odmítnutí souhlasu se zpracováním osobních údajů.
- Nedodržování / nesouhlas s dodržováním vnitřních pravidel.
Cíle sociální služby:
Cíle orientované na společnost:
- Spolupracovat s ostatními poskytovateli zdravotnických a sociálních služeb především Karlovarského kraje tak, aby se služby určené osobám ohroženým krizí vzájemně doplňovaly a zajišťovaly komplexní péči o osoby ohrožené krizí.
- Rozvoj služeb krizové intervence v součinnosti se státními i nestátními orgány a organizacemi.
Cíle orientované na klienta:
- Cílem poskytované služby je předejít ohrožení nebo plnému rozvoji krizového stavu osoby ohrožené krizí. Zejména se jedná o zamezení násilí a sebevražedného jednání.
- Řešení obtížných nebo krizových situací klienta.
- Poskytnutí sociální služby stále více klientům dle rapidního nárůstu v posledních několika letech.
Cíle orientované na službu:
- Poskytování služby Linky důvěry vycházející z potřeb klientů.
- Rozvíjení a naplňování standardů ve službě - dodržování nastavených standardů, rozvoj služby díky intervizi případů.
- Vzdělávání pracovníků - dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění, 24 hodin ročně.
- Týmové supervize krizových interventů - každý pracovník týmu 8 hodin supervize za rok, supervizor PhDr. Vladimír Šik.
- Individuální supervize managementu a sociálních pracovnic - každý pracovník týmu 8 hodin supervize za rok, supervizor pan PhDr. Vladimír Šik.
- Standardizace potřeb stanovených Regionální kartou KUKK a další implementace do individuálního plánování.
- Zařazení a setrvání v síti služeb KUKK.
Dostupnost sociální služby:
Provozní doba:
- Pracovní dny 19:00 - 07:00
- Služba může být využívána opakovaně, počty kontaktů nejsou omezeny.
Platby:
- Služba je poskytována zdarma (kromě platby za telefonní hovor operátorovi telefonní služby).
Působnost:
- Karlovarský kraj.
Vedoucí sociální služby:
- MUDr. Jiří Bartoš, předseda Res vitae, z. s.
- Zástupce vedoucího služby: Ing. Bc. Renata Andrejsková