Poslání sociální služby:
- Krizové centrum pomáhá dospělým osobám v krizové životní situaci zvládat tuto situaci a zabránit jejímu nepříznivému vývoji. Posláním Krizového centra je poskytovat těmto osobám snadno a rychle dostupnou odbornou pomoc.
Jak pomáháme?
- Bez nutnosti objednání a při zachování anonymity můžete přijít s tím, co Vás trápí. Pracovník Vám v průběhu sezení pomůže zorientovat se v situaci a nalézt vhodné řešení. Služba je poskytována zdarma.
- V případě potřeby Vám služba poskytne bezpečí na dobu do zajištění aktivity příslušných orgánů. Služba není pobytovým zařízením.
- Podrobný výčet oblastí, ve kterých Vám může být Krizové centrum nápomocné, naleznete zde.
- Krizové centrum poskytuje službu dle § 60 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění.
Cílová skupina:
- Dospělí, kteří hledají podporu při řešení obtížné životní situace, kterou aktuálně nedokážou řešit vlastními silami, a kterou vnímají jako zátěžovou, nepříznivou a ohrožující. Lidem, kteří prochází krizí spojenou např. s partnerskými a rodinnými problémy, s domácím násilím nebo s jinou traumatizující událostí, s finančními problémy, závislostí, osamělostí, nemocí, psychickými problémy, oběti trestné činnosti apod.
Podmínky pro poskytnutí služby:
- Věk - dospělá populace všech věkových kategorií.
- Služba je určena osobám, které žijí nebo se právě nacházejí v Karlových Varech.
- Je uzavřena smlouva o poskytování služby – písemnou nebo ústní formou.
- Poskytovatel má volnou kapacitu.
- Potřeba využívat službu.
- Formální náležitosti:
- uzavření smlouvy o poskytování služby (může být i ústní)
- závazek dodržovat vnitřní pravidla.
Podmínky pro odmítnutí služby:
- Zájemce nepatří do cílové skupiny (věk, region, potřeba).
- Formality spojené s poskytováním služby:
- odmítnutí smlouvy o poskytnutí služby (i ústní)
- odmítnutí souhlasu se zpracováním osobních údajů.
- Nedodržování / nesouhlas s dodržováním vnitřních pravidel.
Cíle sociální služby:
Cíle orientované na společnost:
- Spolupracovat s ostatními poskytovateli zdravotnických a sociálních služeb především Karlovarského kraje tak, aby se služby určené osobám ohroženým krizí vzájemně doplňovaly a zajišťovaly komplexní péči o osoby ohrožené krizí.
- Rozvoj služeb krizové intervence v součinnosti se státními i nestátními orgány a organizacemi.
Cíle orientované na klienta:
- Cílem poskytované služby je předejít ohrožení nebo plnému rozvoji krizového stavu osoby ohrožené krizí. Zejména se jedná o zamezení násilí a sebevražedného jednání.
- Řešení obtížných nebo krizových situací klienta.
- Naplnění plánovaného počtu klientů – plán cca 80 klientů.
- Naplnění plánovaného počtu krizových intervencí – plán cca 250 intervencí.
Cíle orientované na službu:
- Poskytování služby krizového centra vycházející z potřeb klientů.
- Rozvíjení a naplňování standardů ve službě - dodržování nastavených standardů, rozvoj služby díky intervizi případů.
- Vzdělávání pracovníků - dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění, 24 hodin ročně.
- Týmové supervize krizových interventů - 6 supervizních setkání ročně, supervizor pan Mgr. Miloš Havlík.
- Individuální supervize managementu a sociálních pracovnic - 2 supervizní setkání ročně, supervizor pan Mgr. Miloš Havlík.
- Standardizace potřeb stanovených Regionální kartou KUKK a další implementace do individuálního plánování.
- Zařazení a setrvání v síti služeb KUKK.
Dostupnost sociální služby:
Provozní doba:
- Pracovní dny 19:00 - 07:00
- Služba může být využívána opakovaně, počty kontaktů nejsou omezeny.
Bariérovost:
- Ambulantní forma služby není bezbariérová.
Platby:
- Služba je poskytována zdarma.
Působnost:
- Karlovarský kraj.
Vedoucí sociální služby:
- MUDr. Jiří Bartoš, předseda Res vitae, z. s.
- Zástupce vedoucího: Ing. Bc. Renata Andrejsková