Poslání sociální služby:
- Posláním služby je poskytnout občanům Karlovarského kraje komplexní systém služeb, které pomáhají zvládnout nepříznivé životní situace a umožní řešení záležitostí pod odborným vedením tak, aby občan dosáhl svého stanoveného cíle optimální cestou. Jedná se o odborné sociální poradenství – právní a psychologické konzultace, individuální, párové, rodinné, služba je ambulantní formou, poskytována zdarma.
Jak pomáháme?
Základní sociální poradenství:
- Poskytování informací (zacílených na problém)
- Rady (zacílené na osobu) nabízející konkrétní řešení
- Odeslání klienta (při počátečním kontaktu je přesměrován na jinou organizaci)
- Odkazování klienta (řešení problému prostřednictvím spolupráce s jinými organizacemi)
Odborné sociální poradenství:
- Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (Řešení problematiky komunikace, vzájemného pochopení, empatie, porozumění, schopnosti přijmout sebe i druhé.)
- Sociálně terapeutické činnosti (Nácvik komunikačních a sociálních dovedností)
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí (Právní poradenství)
- Krizová intervence
Manželská, rodinná a občanská poradna poskytuje sociální službu dle § 37 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění.
Cílová skupina:
- Dospělí i nezletilí, kteří hledají podporu při řešení obtížné životní situace, kterou aktuálně nedokážou řešit vlastními silami, a kterou vnímají jako zátěžovou, nepříznivou a ohrožující. Lidé, kteří prochází krizí spojenou např. s partnerskými a rodinnými problémy, s domácím násilím, s finančními problémy, se závislostí, osamělostí, nemocí, s psychickými problémy, oběti trestné činnosti apod., lidé, kteří potřebují právní poradenství v oblasti rodinného, občanského, trestního nebo správního práva.
Podmínky pro poskytnutí služby:
- Věk - dospělá populace všech věkových kategorií, nezletilí od 6ti let.
- Služba je určena osobám, které žijí nebo se právě nacházejí v Karlových Varech.
- Je uzavřena smlouva o poskytování služby – písemnou nebo ústní formou.
- Poskytovatel má volnou kapacitu.
- Potřeba využívat službu.
- Formální náležitosti:
- uzavření smlouvy o poskytování služby (i ústní)
- závazek dodržovat vnitřní pravidla.
Podmínky pro odmítnutí služby:
- Zájemce nepatří do cílové skupiny (věk, region, potřeba).
- Formality spojené s poskytováním služby:
- odmítnutí smlouvy o poskytnutí služby (i ústní)
- odmítnutí souhlasu se zpracováním osobních údajů.
- Nedodržování / nesouhlas s dodržováním vnitřních pravidel.
Cíle sociální služby:
Orientované na klienta:
- Zvládnutí nepříznivé životní situace, řešení obtížných nebo krizových situací.
- Umožnění řešení záležitostí pod odborným vedením tak, aby klient dosáhl svého stanoveného cíle optimální cestou.
- Naplňování vlastních potřeb a cílů.
- Uplatňování práv a nároků klienta.
- Obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou.
- Naplnění plánovaného počtu klientů – plán cca 395 klientů.
- Naplnění plánovaného počtu konzultací – plán cca 1500 objednaných konzultací.
Orientované na službu:
- Poskytovat psychosociální služby vycházející z potřeb klientů:
- v roce 2016 jsme zahájili speciální poradenství pro oběti trestných činů;
- v roce 2017 jsme zahájili tandemové poradenství na konzultacích rodinných a párových - pár muž a žena, psychoterapeuti muž a žena, v případě jiného nastavení v páru možnost přizpůsobení terapeutů.
- v roce 2017 jsme zahájili speciální poradenství pro pozůstalé;
- v roce 2018 jsme provedli revizi standardů poskytované sociální služby a zahájili jsme spolupráci s Úřadem práce České republiky - krajská pobočka v Karlových Varech;
- v roce 2019 jsme do týmu přivítali kolegu z advokátní praxe, naše právní poradenství je ještě kvalitnější;
- v roce 2020 jsme v rámci epidemiologické situace v návaznosti na COVID-19 posílili kompetence pracovníků v oblasti internetových a telefonických konzultací (založili jsme účet Skype apod.) a tím jsme stále v kontaktu s klienty i v době omezení osobních styků;
- v roce 2021 jsme umožnili online konzultace přes whereby.com/krizove-centrum v případě potřeby i pro klienty Rodinné poradny
- v roce 2021 jsme úspěšně prošli genderovým auditem;
- v roce 2022 zahajujeme možnost využití arteterapeutických metod při konzultacích s klienty.
- v roce 2023 jsme obdrželi jako jedna ze sedmi organizací v ČR dar od Kanceláře prezidenta republiky, což bereme jako uznání a ohodnocení naší dlouholeté práce při pomoci občanům ČR.
- Vzdělávání pracovníků - dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění, 24 hodin ročně.
- Týmové a individuální supervize pracovníků - 8 hodin ročně každý pracovník v přímé péči, supervizor pan PhDr. Vladimír Šik.
- Individuální supervize managementu a sociálních pracovnic - 8 hodin ročně každý pracovník, supervizor pan PhDr. Vladimír Šik.
- Standardizace potřeb stanovených Regionální kartou KUKK a další implementace do individuálního plánování.
- Zařazení a setrvání v síti služeb Krajského úřadu Karlovarského kraje.
- Podpora Magistrátu města Karlovy Vary a Městského úřadu města Ostrova.
Orientované na společnost:
- Přispívat k tomu, aby manželství, rodina, jednotlivec, plnili optimálně svou funkci ve smyslu zásad zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, a také svou funkci v občanském životě.
- Zajištění sociální pomoci osobám v nepříznivé sociální situaci podle § 37 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění.
Dostupnost sociální služby:
Provozní doba:
- Pracovní dny 7:00 - 19:00 hod.
- Služba může být využívána opakovaně, počty kontaktů nejsou omezeny.
Bariérovost:
- Ambulantní forma služby není bezbariérová.
Platby:
- Služba je poskytována zdarma.
Působnost:
- Karlovarský kraj.
Vedoucí sociální služby:
- MUDr. Jiří Bartoš, předseda Res vitae, z. s.
- Zástupce vedoucího služby: Ing. Bc. Renata Andrejsková
Kontakty
www.resvitae.cz/kontakt-poradna
Odkaz na Asociaci občanských poraden
Odkaz na Praktické informace klientů Úřadu práce ČR - Kontaktní pracoviště Karlovy Vary
https://portal.mpsv.cz/upcr/kp/kvk/poradenstvi/prakticke_informace