Manželská, rodinná a občanská poradna (dále "Poradna")

Poslání sociální služby:

Posláním služby je poskytnout občanům Karlovarského kraje komplexní systém služeb, které pomáhají zvládnout nepříznivé životní situace a umožní řešení záležitostí pod odborným vedením tak, aby občan dosáhl svého stanoveného cíle optimální cestou. Jedná se o odborné sociální poradenství – právní a psychologické konzultace, služba je ambulantní formou, poskytována zdarma.

Jak pomáháme?

Základní sociální poradenství:

  • Poskytování informací (zacílených na problém)
  • Rady (zacílené na osobu) nabízející konkrétní řešení
  • Odeslání klienta (při počátečním kontaktu je přesměrován na jinou organizaci)
  • Odkazování klienta (řešení problému prostřednictvím spolupráce s jinými organizacemi)

Odborné sociální poradenství:

  • Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (Řešení problematiky komunikace, vzájemného pochopení, empatie, porozumění, schopnosti přijmout sebe i druhé.)
  • Sociálně terapeutické činnosti (Nácvik komunikačních a sociálních dovedností)
  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí (Právní poradenství)
  • Krizová intervence

Manželská, rodinná a občanská poradna poskytuje službu dle § 37 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění.

Cílová skupina:

  • Dospělí, kteří hledají podporu při řešení obtížné životní situace, kterou aktuálně nedokážou řešit vlastními silami, a kterou vnímají jako zátěžovou, nepříznivou a ohrožující. Lidé, kteří prochází krizí spojenou např. s partnerskými a rodinnými problémy, s domácím násilím, s finančními problémy, se závislostí, osamělostí, nemocí, s psychickými problémy, oběti trestné činnosti apod., lidé, kteří potřebují právní poradenství v oblasti rodinného, občanského, trestního nebo správního práva.

Podmínky pro poskytnutí služby:

  • Věk - dospělá populace všech věkových kategorií.
  • Služba je určena osobám, které žijí nebo se právě nacházejí v Karlových Varech.
  • Je uzavřena smlouva o poskytování služby – písemnou nebo ústní formou.
  • Poskytovatel má volnou kapacitu.
  • Potřeba využívat službu.
  • Formální náležitosti:
  • uzavření smlouvy o poskytování služby (i ústní)
  • závazek dodržovat vnitřní pravidla.

Podmínky pro odmítnutí služby:

  • Zájemce nepatří do cílové skupiny (věk, region, potřeba).
  • Formality spojené s poskytováním služby:
  • odmítnutí smlouvy o poskytnutí služby (i ústní)
  • odmítnutí souhlasu se zpracováním osobních údajů.
  • Nedodržování / nesouhlas s dodržováním vnitřních pravidel.

Cíle sociální služby:

Orientované na klienta:

  • Zvládnutí nepříznivé životní situace, řešení obtížných nebo krizových situací.
  • Umožnění řešení záležitostí pod odborným vedením tak, aby klient dosáhl svého stanoveného cíle optimální cestou. 
  • Naplňování vlastních potřeb a cílů.
  • Uplatňování práv a nároků klienta.
  • Obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou.
  • Naplnění plánovaného počtu klientů – plán cca 395 klientů.
  • Naplnění plánovaného počtu konzultací – plán cca 1500 objednaných konzultací.

Orientované na službu:

  • Poskytovat psychosociální služby vycházející z potřeb klientů:
  • v roce 2016 jsme zahájili speciální poradenství pro oběti trestných činů;
  • v roce 2017 zahajujeme tandemové poradenství na konzultacích rodinných a párových - pár muž a žena, psychoterapeuti muž a žena;
  • v roce 2017 zahajujeme speciální poradenství pro pozůstalé.
  • Vzdělávání  pracovníků - dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění, 24 hodin ročně.
  • Týmové a individuální supervize pracovníků - 6 supervizních dní ročně, supervizor pan Mgr. Miloš Havlík.
  • Individuální supervize managementu a sociálních pracovnic - 2 supervizní setkání ročně, supervizor pan Mgr. Miloš Havlík.
  • Standardizace potřeb stanovených Regionální kartou KUKK a další implementace do individuálního plánování.
  • Zařazení a setrvání v síti služeb KUKK.

Orientované na společnost:

  • Přispívat k tomu, aby manželství, rodina, jednotlivec, plnili optimálně svou funkci ve smyslu zásad zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, a také svou funkci v občanském životě.
  • Zajištění sociální pomoci osobám v nepříznivé sociální situaci podle § 37 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění.

Dostupnost sociální služby:

Provozní doba:

  • Pracovní dny 8:00 - 18:00 hod.
  • Služba může být využívána opakovaně, počty kontaktů nejsou omezeny.

Bariérovost:

  • Ambulantní forma služby není bezbariérová.

Platby:

  • Služba je poskytována zdarma.

Působnost:

  • Území okresu Karlovy Vary v Karlovarském kraji.

Vedoucí sociální služby:

  • MUDr. Jiří Bartoš, předseda Res vitae, z. s.

Kontakty

http://resvitae.cz/kontakt-0

Odkaz na Asociaci občanských poraden

http://www.obcanskeporadny.cz/

Odkaz na Praktické informace klientů Úřadu práce ČR - Kontaktní pracoviště Karlovy Vary

https://portal.mpsv.cz/upcr/kp/kvk/poradenstvi/prakticke_informace

Odkaz na PATRON, projekt, který pomáhá dětem a rodinám v nouzi a na Nadaci Sírius

www.patrondeti.cz

www.nadacesirius.cz

 

Rodiče v akci

Rodiče v akci